"Jag tänkte precis fråga vart du tagit vägen"

Stod och pratade med Svetlana och Kerstin i dag medans jag lyfte över en stapel tallrikar från en bänk till en annan. "Lyft inte så många i taget, akta din rygg Sara" sa Svetlana. Glöm inte brytningen!
"Försent" svarade jag bara. Kerstin tittade på mig.
"Akta så att du inte får besvär"
"Jag är stor och stark, såklart!" Svarade jag. Kerstin drog lite på mungipan.
"Ja men när du är lika gammal som Svetlana då ..." och jag avbröt henne.
"Då har jag gått i pension!" Svetlana flinade åt mig.
"Jag tänkte precis fråga vart du tagit vägen" sa hon. Glöm inte brytningen!
"Va?"
"Ja, du har varit så tyst och lugn idag. Inte lika rolig och kaxig. Jag trodde att det hade hänt något, men nu ser jag! Du är här!" Och för guds skull, glöm inte försöka tänka hennes brytning!
En annan höjdpunkt för dagen har vart alla sms från Melvina. Jag har skrattat så mycket inombords så att jag trodde att jag skulle smälla av ett tag.
I morgon ska jag på bio! Woho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0